måndag 10 december 2012

Stickpodden - avsnitt 10


I avsnitt tio av Stickpodden snackas det ullfetischism, tyska damer som stickar sexleksaker och lite bakteriefobi. Det blir helt enkelt en snuskpodd på alla sätt och vis. Lite för att fira tionde podden men mest för att få snacka om allt kul vi sett på nätet under dessa tio veckor av stickresearch.

Lyssna via iTunes eller direkt i mediespelaren här på sidan. Det går också jättebra att söka upp podcasten i din podcastspelare för att prenumerera, då testar du att söka på "Stickpodden" eller lägger till en manuell prenumeration med denna länken: http://stickpodden.libsyn.com/rss

Fram med stickningen, häll upp en kopp kaffe och häng med!

Trevlig lyssning!




Avsnittsgudie - avsnitt #10

I avsnittet pratar vi om:

20 kommentarer:

  1. Ha ha ha vilket underhållande avsnitt! Angående Femtio nyanser så tyckte jag att det enda som var lite underhållande var just den inre gudinnan. Tror att det var menat som lite humoristiskt. Däremot var det tröttsamt med att han "drar handen genom sitt sexigt ostyriga hår" stup i kvarten. Och så blir det tjatigt att de ska ha sex två gånger på varje sida i boken. Gäsp! Jag ger boken 1 av 5 garnnystan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog upprepningarna jag stör mej mest på... han mumlar, hon rodnar...hon tittar på honom genom sina ögonfransar, han tar tag i henns haka och vänder upp hennes huvud... han luktar duschkräm och sin "alldeles egan Christianlukt"...hon vill inte äta...Oh my hit och OH my dit...det känns lite grann som hon har kopierat och klistrat in samma fraser i varje kapitel!...och snusket håller jag också emd om...till slut gäspar man sig igenom de styckena och bläddrar fram till den s.k. handlingen igen :)

      Radera
    2. Fasen vad ni får mig att känna att jag gjort ett dåligt köp nu. Jag är inte alls sugen på boken som ligger på posten och väntar. Gäääääääsp!

      Radera
  2. Ha ha ha jag håller med dej Karin! Men jag hörde en rolig grej; en man frågade oroligt min granne om hans fru hade köpt boken. För i så fall skulle han akta sej! Mannen hade nämligen inte en lugn stund i sängkammaren efter att frun börjat läsa. I början var det bara trevligt men man orkar inte hur mycket som helst tyckte han!

    SvaraRadera
  3. Tack för ännu ett roligt poddavsnitt! Hittade just en genväg för oss (läs mig) som inte orkar läsa boken Femti nyanser... En sammanfattning av boken görs som en julkalender på Ordfronts magasins facebooksida.

    SvaraRadera
  4. Haha, knäppa projekt och kul program - Tack för det! =) Tänkte bara på slöjdporrkalendern, antagligen har ni inte missat den men ifall att..googla..den är wünderbar. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. VA? Hur har jag kunnat missa en sån kalender?!?! Det måste jag kolla in! :)

      Radera
  5. Då Har jag lyssnat på avsnitt 10 och måste erkänna att detta var första avsnittet jag ej gillade ett dugg. Sorry Girls. Men ibland så kan man ej tillfredsställa alla, jag vet. Men jag ser fram emot nästa :)
    Jag önskar höra lite om hur man monterar ihop stickade alster snyggt, så som tröjor mm. Och hur gör man med alla trådar i alla färger som skall fästas snyggt så det ej ser för jäkligt ut. Har ni bra knep?
    Gärna lite bra tips om hur man stickar med flera färger för jag är nybörjare till att börja med så det vore bra att få lite bra tips om hur man skall göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle också gärna höra lite visheter om att fästa trådar i allmänhet, nått jag tycker är klurigt och som det inte skrivs så mycket om (tycker jag).

      Radera
    2. Då hoppas jag att du gillar nästa avsnitt bättre. Då snackar vi om olika typer av stickor och våra favorit poddar.

      Och tackar för tipsen! Det där var bra poddämnen!

      Radera
    3. Jag kommer nog med all säkerhet gilla nästa pod ;)

      Radera
  6. Tack för ännu en härlig stickpodd. Blir trots allt lite nyfiken på att läsa 50 shades of Gray. Min man läste den när jag hade köpt den och han tyckte den var skitkass. Nu kanske det är dags för mig att sätta igång så att jag kan bilda mig en egen uppfattning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testläs! Och så får de höra av dig och berätta vad du tyckte om boken. :)

      Radera
  7. Nu har jag nästan sträcklyssnat sen i måndags så nu är jag ifatt. Puh. *flåsar lite*

    Jättetrevliga program. Och jag höll på att skratta på mig när vem-av-er-det-nu-var berättade om när hon gick utklädd på halloweenfest.

    När ni fått slut på ämnen inom stickning (haha ...) kan ni prata om att spinna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja spinna är jag pepp på att lära mig! Men det verkar svårt, en lite högre tröskel att kliva över liksom. Stämmer det?

      Och tack för att du lyssnar! :)

      Radera
  8. Håller på att lyssna mig framåt, har kommit till detta avsnitt! Tack för en rolig och underhållande pod, mycket igenkännande :)

    SvaraRadera
  9. Appropå stickade underkläder - nästan alla underkläder är ju i trikå och det är ju stickat :)

    För övrigt är det här en supertrevlig blogg, det är bara lite demotiverande att lyssna på när jag är på jobbet eftersom jag bara blir sugen på att åka hem och stickat istället. Tack för peppen!

    SvaraRadera